Thursday, September 17, 2009

Selamat Hari Raya Aidilfitri

Salam sejahtera dan selamat berpuasa..

Kini Ramadhan yang mulia penuh barakah kian hampir ke penghujungnya.. dalam dua atau tiga hari lagi maka berlalulah ia pergi meninggalkan kita ..terasa baru lagi Ramadhan yang pertama dulu.. hari ini telah 27 hari kita berpuasa..antara sedar atau tidak kita bagai alpa.. sehari ke sehari yang berlalu meninggalkan kita .. dalam kita terus terfana ..akhirnya Syawal pun tiba.. rasanya banyak lagi yang belum sempat kita luahkan pada Ramadhan ini.. adakah hanya sekadar terawih mencukupi bagi kita.. sedangkan tahajjud, syukur, tasbih, taubat dan hajat mungkin entah ke mana. .. 30 juzuk Al-Quran belum terlaksana..

Kini Syawal dah mula menunjukkan cahaya, bakal bertandang menzahirkan diri.. sebagai tanda ..tanda kepada kemenangan.. kemenangan yang kita sendiri cari dan temui..

Ramadhan ini, hari-hari berlalu kekadang tanpa kita sedari.. meninggalkan hari silih berganti.. kita hanya sibuk dengan tugasan hakiki..tanpa sempat untuk meneliti diri..apakah Ramadhan kali ini telah benar-benar kita isi.. apakah Ramadhan kali ini lebih terisi daripada Ramadhan yang lalu.. atau kali ini kita menjadi lebih sibuk daripada dulu.. tanpa mampu untuk kita isi dengan permata sakti yang bakal menjadi saksi di akhirat nanti..

Kepada Psychoff yang dikasihi.. semoga Ramadhan kali ini membawa barakah dan perubahan dalam diri.. ini kerana perubahan dengan kita ibarat sungai dengan tebing.. tak mampu dipisahkan.. berubahlah kita untuk menjadi yang lebih baik.. baik kepada diri kita, baik kepada kelurga kita, baik kepada kerjaya kita dan seterusnya baik kepada perkhidmatan yang kita sumbangkan kepada insan di dunia..

Biarpun mungkin hanya tinggal 2 atau 3 hari lagi .. gunakanlah sebaik mungkin peluang ini.. gunakan sehari dua ini dengan amalan tahap tertinggi.. ibarat kemuncak usaha menawan Everest penuh salji.. berusahalah kita agar dipenghujung Ramadhan ini.. keberkatan yang dijanjikan itu diperolehi.. semoga kita menjadi insan yang penuh jati diri dan dirahmati..

Selamat Hari Raya Aidilfitri..semoga kita semua dirahmati dan diberkati..amin

Presiden

No comments:

Post a Comment

Sila kemukakan komen yang konstruktif dan relevan