Monday, October 26, 2009

Pendaftaran Keahlian

Salam sejahtera

Tahun 2009 telah menghampiri penghujungnya, November telah menggamit untuk menerima baton masa.. bermakna tempoh pendaftaran keahlian PSIPA juga telah makin mengecil... biarpun tempoh dibenarkan sehingga Disember namun melihat kepada respon yang diberikan ..ia agak kurang memberansangkan..

AJK juga telah lesu untuk terus mempromosikan agar semua psychoff mendaftar sebagai ahli. Mungkin ramai yang ragu atau keliru akan peranan dan kepentingan PSIPA ini kepada mereka. Atau mungkin juga ramai yang berpendapat ia hanya membazirkan RM mereka sahaja, tiada yang bagus untuk meletakkan diri dalam senarai ahli PSIPA.. itu mungkin andaian ramai daripada kita ..harapnya tidak!

Berakhirnya Disember ini, kita akan mula mengorak langkah untuk memberikan yang terbaik kepada psychoff yang telah mendaftar, beberapa kelebihan sebagai ahli akan kita perkenalkan. Untuk tidak merasa tersisih nanti mendaftarlah segera!

Beberapa bulan lalu ketika persidangan pegawai psikologi di Putrajaya, ratusan borang keahlian telah diedarkan..ramai juga yang telah memilih nombor bertuah masing-masing ..namun sehingga kini nombor bertuah tersebut masih gagal untuk didaftarkan.. kemungkinan kiranya ada psychoff lain yang berminat dengan nombor tersebut dan ingin mendaftar dengan yuran keahlian maka terbatallah tempahan tersebut.. walau bagaimanapun peluang masih dibuka sehingga 10 Disember untuk mendaftar nombor masing-masing. Selepas tarikh tersebut nombor tersebut terbuka kepada psychoff lain untuk merebutnya. Adilkan?

Terkini, kita belum lagi melaksanakan program-program yang relevan untuk ahli kecuali program yang dijalankan dan dilaksanakan oleh YM Raja Kamariah.. program sebegitu akan terus menyusul nanti .. namun kita (AJK PSIPA) terlibat dalam perancangan yang lebih besar.. kita terlibat secara langsung dengan perancangan pelan strategik Skim Perkhidmatan Psikologi dan penggubalan jawatan standard yang memberi keutamaan dan kelebihan kepada semua psychoff tanpa mengira mereka ahli atau tidak.. kita cuba untuk memikirkan yang terbaik kepada semua psychoff termasuk perjalanan kerjaya kita sehingga hari persaraan nanti..

Terima kasih kepada Bahagian Perkhidmatan (JPA) terutama Cik Norazizi kerana memberi peluang kepada PSIPA untuk terlibat secara langsung menjana idea dan memberikan buah fikir dalam menentukan masa depan psychoff.

Demi untuk kebaikan bersama, marilah kita sama-sama beramai-ramai mendaftar sebagai ahli PSIPA, supaya lebih banyak kebaikan dapat kita jana bersama.

Sekian, jangan bertangguh lagi, mendaftarlah segera.

Pre.

No comments:

Post a Comment

Sila kemukakan komen yang konstruktif dan relevan