Thursday, November 26, 2009

Selamat Hari Raya - Cerpen

Selamat Hari Raya Aidil Adha diucapkan kepada semua psychoff tak kira di mana berada.. sesungguhnya hari raya korban ini membawa jutaan makna kepada kita.. terserah dan bergantung kepada kita untuk mentafsirkan makna pengorbanan itu..

Sesungguhnya juga, dalam kehidupan kita seharian, kita tak terlepas dari melakukan pengorbanan.. ada yang terpaksa dikorban..perasaan, emosi, harta benda, masa, tenaga dan banyak lagi.. dalam ekonomi diistilahkan sebagai kos lepas..jadi dalam setiap lingkup kehidupan kita akan ada kos lepas yang terpaksa kita tanggung...

Jadi berfikirlah dengan waras dan matang.. setakat mana kos lepas yang kita perlu benarkan..pilih yang paling kurang nilai lepasnya.. kurang risikonya..kurang kesannya, akan tetapi memberi makna yang besar kepada kita..

Di sinilah Realiti Therapy atau Choice Theory boleh diaplikasikan.. apa pilihan terbaik yang kita ada..apa peluang terbaik yang kita miliki.. apa kesan tindakan kita jangka pendek dan jangka panjang.. Selamat Hari Raya..

Kesinambungan itu juga, sempena raya ini.. PSiPA akan menganjurkan pertandingan cerpen (cerita pendek)..pertandingan ini terbuka kepada semua psychoff.. cerpen yang dihasilkan boleh berkisar kepada kehidupan seharian. Panjangnya lebih kurang 1 - 2 muka surat dengan single spacing.. hadiah menarik menanti anda yang berjaya.. pemenang akan diputuskan melalui undian pembaca.. melalui blog PSiPA..

Pertandingan ini bertujuan untuk mencungkil bakat kreatif yang ada dalam minda psychoff di samping untuk merajinkan psychoff untuk menulis.. Selain itu, sebagai hiburan buat kita semua.. HANTARKAN PENYERTAAN ANDA KE ppsipa@yahoo.com
Selamat menulis..

Presiden

No comments:

Post a Comment

Sila kemukakan komen yang konstruktif dan relevan